תערוכות צילומים מאת ד"ר איריס יעיש

בדומה לרוב הילדים בעולם, גם המטופלים שלי ידעו היטב מי הם בגיל שלוש או ארבע. אולם בשונה מילדים אחרים, כטרנסג'נדרים הם נולדים לתוך המאבק על הזכות להיות מי שהם. בעצם קיומם הם ממוססים תפיסות מיושנות ודכאניות ומאלצים את העולם לתת להם מקום.

כרופאה המציעה טיפולי התאמה מגדרית, נפלה בחלקי הזכות להיות בת ברית במאבק הזה, לסייע לאנשים טרנסג'נדרים להרגיש בנוח בגופם ובחברה בה הם חיים, ולחוות חיים מלאים ויצירתיים. במפגש בינינו אני לומדת על אומץ, נחישות, תושייה ואופטימיות, וחווה יחד איתם את השינוי שהולך ומתחולל בחברה שלנו.

בחרתי לצלם פורטרטים של המטופלים שלי, הנמצאים בשלבים שונים בתהליך להתאמה מגדרית, במהלך ביקוריהם במרפאה האנדוקרינית ובמהלך שהותם במחלקות אחרות בבית החולים.

ד"ר איריס יעיש

הרגישות, אהבת האדם, תשומת הלב לפרטים ולמסרים שבין השורות – כל אלה הם מרכיבים הכרחיים בעשייה הרפואית ובאים לידי ביטוי גם ביצירתה של ד"ר איריס יעיש. כמו באנמנזה רפואית מדוקדקת, גם כאן האווירה, ההצבע וההבעה חוברים אל הפרטים הטכניים ויוצרים שלם הגדול מסכום חלקיו.

בעבודתה בחרה ד"ר יעיש לשים דגש על הגיבורים שמאחורי הקלעים, אשר פעמים רבות נתונים בצל ואינם זוכים ליוקרה ולהוקרת התודה שזוכים לה הצוותים הרפואיים. כל אותם "תומכי לחימה", אשר עבודתם המסורה מאפשרת לספינה העצומה הזו, "איכילוב", להמשיך לנוע ולכבוש מחוזות חדשים.

התערוכה מוקדשת לעובדי המרכז הרפואי איכילוב .

תערוכת "רופאים יוצרים" – תערוכת אמנות כחלק מהוועידה הארצית ה-42 שהתקיימה ב-29.4.2014 בבנייני האומה, בירושלים.
הזמנה לתערוכה
כל התמונות שהוצגו

נא הזינו את פרטיכם
במערכת לקביעת תורים